Camelia Shiseido
15
October 2013
Shiseido
Share

SHISEIDO: ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ

Η Shiseido έχει συνδέσει την τέχνη και την ομορφιά με την επιστήμη και τη συνέπεια στην καινοτομία από την ίδρυσή της, παρουσιάζοντας μια καλλιτεχνική ευαισθησία η οποία εξακολουθεί να αναγνωρίζεται μέχρι σήμερα.

Το καλλιτεχνικό κίνημα ξεκίνησε το 1915, από τον γιο του ιδρυτή, τον Shinzo Fukuhara. Το όραμά του γέννησε το διαχρονικό λογότυπο με το άνθος της καμέλιας, ενώ μόλις έναν χρόνο αργότερα, το δημιουργικό του πνεύμα τον ενέπνευσε να δημιουργήσει ένα από τα πρώτα παγκοσμίως τμήματα δημιουργικής διαφήμισης. Το έργο που παρήγε αυτή η δημιουργική ομάδα θεωρείται θρυλικό από τους σχεδιαστές, μέχρι τις μέρες μας.

Το 1919, η Shiseido Gallery στη Ginza του Τόκυο σηματοδότησε την αρχή ενός ακόμη κινήματος και έδωσε τη δυνατότητα σε νέους καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.  Αυτή ήταν η αρχή της μεγάλης ιστορία της Shiseido ως κυρίαρχου στις τέχνες, η οποία συνεχίζει εδώ και σχεδόν έναν αιώνα. Πρόκειται για την πιο παλιά μη κερδοσκοπική γκαλερί στην Ιαπωνία.

Το Shiseido Art House άνοιξε το 1978 στην πόλη Kakegawa, στην περιοχή Shizuoka.  Τον σχεδιασμό της ανέλαβε ο Taniguchi Yoshio, ο οποίος σχεδίασε επίσης το MOMA στη Νέα Υόρκη. Αποτελείται από έργα ζωγράφων, γλυπτών και χειροτεχνών, οι οποίοι είχαν κάνει κατά καιρούς εκθέσεις στη Shiseido Gallery. Η καλλιτεχνική αισθητική του ίδιου του κτηρίου του Shiseido Art House αναγνωρίστηκε το 2010, όταν κέρδισε το 9ο ετήσιο βραβείο ιαπωνικού ινστιτούτου αρχιτεκτονικής JIA 25 για «τους ανθρώπους που συνέβαλαν να πραγματοποιηθεί ένα τόσο όμορφο κτήριο», μεταξύ άλλων τιμητικών διακρίσεων.

Το Shiseido Corporate Museum εγκαινιάστηκε το 1992, κατά τους εορτασμούς της 120ης επετείου από την ίδρυση της εταιρείας, και προσελκύει περισσότερους από 25.000 επισκέπτες κάθε χρόνο. Στη μόνιμη συλλογή του μουσείου περιλαμβάνονται συσκευασίες, προϊόντα, διαφημιστικά και δείγματα από οτιδήποτε έχει δημιουργήσει η Shiseido στη μακρόχρονη ιστορία της.

Από τις καμπύλες στις θήκες των καλλυντικών, που κάνουν αναφορά στο σχήμα της καμέλιας, μέχρι τις κομψές, περιορισμένης έκδοσης και αυστηρά δοκιμασμένες συσκευασίες ανώτερης ποιότητας, στις 17 Απριλίου του 2012 έγινε ειδική μνεία στην τελετή απονομής των βραβείων συσκευασίας για το Luxe Pack Art, στη Νέα Υόρκη.